Thursday, April 15, 2010

Cara Ingin Bermula NUFFNANG

Semalam saya telah tunjukkan bagaimana kita selaku blog baru atau newbie boleh mendapat traffik sebanyak 100 pelawat sehari dan kini saya akan tunjukkan bagaimana kita boleh menjana duit melalui internet dengan meletakkan iklan di blog kita.























Saya yakin ramai yang sudah mengetahui apakah itu Nuffnang. Bagi mereka yang masih tidak mengetahui Nuffnang itu apa bolehlah klik di link yang saya berikan. Secara ringkasnya Nuffnang adalah sebuah syarikat yang menawarkan perkhidmatan pengiklanan. Pengiklanan yang berbentuk seperti Pay Per Click.

Tahukah anda untuk menjana duit pada tahap yang memuaskan hati, anda perlu meletakkan Membership status Ordinary kepada Glitterati













Anda boleh melihat sendiri perbezaam di antara Membership status Exclusive Nuffnangers (Glitterati) dan Membership status Non-Exclusive Nuffnangers (Ordinary) sungguh ketara sekali faedah-faedah yang dimilikinya.

Bagaimanakah untuk menjana duit dengan Nuffnang?
Ia amat mudah sebenarnya jika anda ikuti langkah-langkah yang saya berikan dibawah ini.

1 ) Letakkan ketiga-tiga banner nuffnang seperti di gambarajah di atas.
* Banner A – Leaderboard (728 x 90)
* Banner B – Large Rectangle (336 x 280)
* Banner C – Skyscraper (160 x 300)

2 ) Kekalkan traffik atas 100 pelawat sehari.

3 ) Dapatkan Membership status Glitterati secepat mungkin. Jika ingin mengetahui lebih lanjut, sila emailkan ke Nuffnang.

4 ) Apabila Membership status sudah Glitterati, letakkan banner Happy-O-Meter di sidebar anda. Hanya mereka yang status Glitterati sahaja boleh mendapatkan banner ini.

5 ) Semasa anda menyenaraikan blog di Blog Manager, pastikan anda klik di ruangan ADS PREFERENCE dan kategorikan iklan anda kepada Show Global CPC ads.

6 ) Biasakan login Nuffnang sehari atau 2 hari sekali dan update butiran peribadi sebulan beberapa kali.

7 ) Setelah bergelar Membership status Glitterati, login di www.innit.nuffnang.com untuk postkan artikel terkini bagi mendapatkan traffik ke blog anda.



Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Cara Ingin Bermula NUFFNANG"

Post a Comment