Wednesday, April 14, 2010

= Tips Nuffnang Part #1 =

Article by Si Comel - http://gadis1810.blogspot.com


First of all.. nak say thanks to Lina ( My Sifu )..sebab sudi share bagaimana beliau boleh dapat earning dengan begitu banyak bersama Nuffnang. Pada anda yang dh baca entry ini..anda boleh meneruskan membaca entry ini..kepada sesiapa yang belum baca..boleh la baca dan lihat sendiri bukti..

actually Nuffnang tidak memerlukan requirement untuk joint..so, sesapa yang sudah ada blog..then nak buat duit dengan blog mereka..segeralah berdaftar dengan Nuffnang walaupun anda belum ada visitor lagi..INGAT!! Daftar Nuffnang selepas create Blog..sama ada korang nak guna Nuffnang ataupun tidak..itu belakang cerita..

Okay..alasan kenapa korang perlu daftar Nuffnang tu adalah..kalau korang ada berpuluh-puluh ribu visitor sekali pon..tapi korang tak pernah daftar Nuffnang..then tetibe berminat pulak nak daftar Nuffnang..Ads Campaign tidak akan masuk dengan serta merta atau dalam masa 2 minggu..My Sifu cakap..yang ini memang Nuffnang tak dedahkan..tapi beliau yang akan dedahkan.. okay..selepas anda daftar Nuffnang..Nuffnang akan biarkan Blog anda tanpa ads campaign selama 2-3 bulan..so, dalam masa 2 bulan tu cuma CPC je la yang korang akan dapat.

Selepas 2 Bulan korang berdaftar dengan Nuffnang..baru Nuffnang akan review unique visitor korang..masa tu, pastikah korang punya unique visitor tinggi..bila unique visitor korang tinggi..bukan sahaja korang akan dapat lebih banyak Ads Campaign..malah korang akan di bayar lebih tinggi..

Tak guna ada banyak Ads Campaign kalau earning dia setakat seposen..duaposen..takde maknenye..jadi ingat!!! Trafic tu yang penting..bukannya follower atau komen di Blog korang..paling penting untuk Blogging for MONEY adalah Trafic..komen dan folower tu untuk menarikkan lagi blog korang jee..


sila lihat pendapatan beliau..perghh

untuk pengetahuan..Nuffnang memerlukan readers dari MALAYSIA...ini mudah lah untuk blog-blog bahasa melayu..majoriti pembacanya adalah melayu..takkan omputeh bace bahasa melayu pulak..hahah

selain itu..Nuffnang memerlukan unique visitor untuk memberi campaign..tapi kalau korang nak bayaran ads tu tinggi...apa yang penting adalah PAGEVIEW!!!!!! ingat PAGEVIEW dan bukannya "ellis..potato satu..ellis up trafic".. bukan begitu..tapi pada yang dh kelik tu..thanks eh..click la lagik..haha..dan korang kene faham konsep apa itu CPM.. CPM bermaksud per 1000 impression..

apa itu per impression???? okay..akan bersambung di entry akan datang..i penat la menaip..patah lak jari ni kang..ishh..

*psstttt!!! next entry i akan publish berperingkat..i akan buat auto published..rerajin la dtg tgk..ahad ni i x de..so, i buat schedule entry....


Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "= Tips Nuffnang Part #1 ="

Post a Comment