Wednesday, April 14, 2010

= Tips Nuffnang Part #2 =

Article by; Si Comel - http://gadis1810.blogspot.com

Salam hari sabtu blogger...okay..seperti yang dijanjikan..i akan buat sambungan untuk entry Tips Nuffnang..kepada yang belum baca entry lepas sila clicks sini..

Apa itu Impression?? Impression ialah Pageview!!!! dan apa itu Pageview?? Pageview ialah berapa kali blog anda di loading atau di enter atau dimasuk..katakanlah ada unique visitor...kalau dia baca 10 page dalam blog korang..korang dapat la nisbah satu unique visitor :10 pageviews..

Ada juga tips bagaimana nak meningkatkan Pageview..antarannya ialah meminumumkan jumlah post dalam satu page..contohnya..dalam satu page tu..setkan jumlah post 2-4 post je.. jangan lah sampai 7-8 post dalam satu page..kalau letak bebanyak post dalam satu page..korang rugi nanti..sebab..bila dalam satu page tu ada 2-4 post je..then bila visitor nak baca older post atau post-post lain..diaorang akan loading new page..so, dengan ini akan bagi lebih view kepada anda...selain memberi page view lebih..loading pon akan jadi cepat..( pastikan ubah set post anda )

konsep buat post dalam sehari amat merugikan korang..satu hari satu post je..mana lah orang banyak nak loading blog korang..buat la banyak-banyak dalam 5-6 post ke dalam sehari..kalau tak larat atau x tau apa nak tulis..korang letak je gambar-gambar menarik ke..video-video menarik ke..ape ke...yang penting biarlah post tu banyak dalam sehari..sebab, pageview yang banyak memberi income yang banyak..ingat tu...

okay..skang ni nak cerita pasal Nuffnang Gliterai & Nuffnang Non Gliterati...benda ni actually kita boleh manupulate..Nuffnang suka bagi Ads Campaign pada member yang Glitterati..dan Glitterai mendapat bayaran 2 kali ganda daripada Non Gliterati..Nuffnang akan jadi Non Glitterati bila korang guna Ads dari Asia Tenggara..Kalau guna Ads US dia akan tetap Gliterati..antara Ads US ialah..Google Adsense..Infolink..Chitika dan lelain..

Dan..blog description anda juga memainkan peranan penting..description tu biarlah gempak sikit..tipu sikit-sikit pon tak pe..korang cakap la blog korang tu under entertainment blog ke..sebab..Advertiser sukakan blog yang under entertainment..personal blog susah sikit dorang nak ambek..so, jangan letak under personal blog..dan jangan biarkan blank je..kiranya macam korang nak wat resume mintak keje jugak la.. ( Blog Description ni ada dalam Survey Blog kat Nuffnang )


contoh sifu i punya earning..wow!!!!


okay..i rasa cukup sampai sini dulu..nanti sambung bagaimana nak up trafic ke blog korang dan macam mana nak promote blog..saba ehh...



Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "= Tips Nuffnang Part #2 ="

Post a Comment